ÚLTIMAS ENTRADAS : "DANAKIL III: O LAGO E O VOLCÁN" "DANAKIL IV: DALLOL: A EXCEPCIÓN" "OS AFAR"
gadgets para blogger

TIMKAT




Lalibela é unha pequena localidade da rexión de Amhara, no norte de Etiopía, situada a 2.630 metros de altura.

Lalibela es una pequeña localidad de la región de Amhara, en el norte de Etiopía, situada a 2.630 metros de altura. 
É mundialmente coñecida polas súas igrexas escavadas en rocha , un conxunto declarado Patrimonio da Humanidade pola Unesco en 1978, e principal centro de peregrinación de cristiáns ortodoxos

Es mundialmente conocida por sus iglesias excavadas en roca , un conjunto declarado Patrimonio de la Humanidad por la Unesco en 1978, y principal centro de peregrinación de cristianos ortodoxos.
Unha das peregrinacións máis famosas é a do Timkat, que o 19 de xaneiro conmemora o bautismo de Cristo no Xordán, pero na que o centro de celebración vira en torno á Arca da Alianza e ás Táboas da Lei. É a cerimonia máis importante do ano para a Igrexa ortodoxa do país.

Una de las peregrinaciones más famosas es la del Timkat, que el 19 de enero conmemora el bautismo de Cristo en el Jordán, pero en la que el centro de celebración gira en torno al arca de la Alianza y a las Tablas de la Ley. Es la ceremonia más importante del año para la Iglesia ortodoxa del país.
Todas as igrexas ortodoxas de Etiopía teñen un tabot (as táboas da lei), o seu obxecto tanxíbel máis sacro e que se garda na Arca da Alianza orixinal. Están feitos de alabastro, mármore, ou madeira de acacia e gárdanse en cofres ornamentados, lonxe da vista do público.

Todas las iglesias ortodoxas de Etiopía tienen un tabot (las tablas de la ley), su objeto tangible más sagrado y que se guarda en el Arca de la Alianza original. Están hechos de alabastro, mármol, o madera de acacia y se guardan en cofres ornamentados, lejos de la vista del público.
Segundo a tradición etíope, a raíña de Saba viaxou a Xerusalén a admirar a sabedoría de Salomón, volvendo embarazada del e dando a luz a Menelik I. Cando medrou, Menelik foi a Xerusalén para coñecer ao seu pai e, ao volver, tróuxose a Arca da Alianza orixinal, que dende entón se conserva na igrexa de Santa María de Sión, na cidade de Axum.

O primeiro día das celebracións, os tabots sácanse das igrexas para levalos en procesión ata os estanques de auga máis próximos, escoltados por unha multitude de fieis e toda clase de clérigos vestidos con vivas cores e protexidos por parasoles. 

Según la tradición etíope, la reina de Saba viajó a Jerusalén a admirar la sabiduría de Salomón, volviendo embarazada de él y dando la luz a Menelik I. Cuando creció, Menelik fue a Jerusalén para conocer a su padre y, al volver, se trajo el arca de la Alianza original, que desde entonces se conserva en la iglesia de Santa María de Sión, en la ciudad de Axum

El primer día de las celebraciones, los tabots se sacan de las iglesias para llevarlos en procesión hasta los estanques de agua más próximos, escoltados por una multitud de fieles y toda clase de clérigos vestidos con vivos colores y protegidos por parasoles.
Nas proximidades do estanque instálase unha tenda na que os tabots permanecen toda a noite, acompañados por unha multitude de fieis que os velan, entre cánticos e luces de fachos.

En las cercanías del estanque se instala una tienda en la que los tabots permanecen toda la noche, acompañados por una multitud de fieles que los velan, entre cánticos y luces de antorchas.
O panorama é impresionante: miles de persoas por todas partes, rezando ou charlando en voz baixa, de xeonllos, de pé, sentadas, tombadas. 

El panorama es impresionante: miles de personas por todas partes, rezando o charlando en voz baja, de rodillas, de pie, sentadas, tumbadas. 

En xeral, as mulleres van ataviadas con vestidos brancos con cruces bordadas e os homes levan uns chales nos ombreiros, tamén brancos.

En general, las mujeres van ataviadas con vestidos blancos con cruces bordadas y los hombres llevan unos chales en los hombros, también blancos.
Ao amencer o día 19, día da Epifanía, os sacerdotes vanse achegando con moita cerimonia ao estanque en forma de cruz, ao que dan a volta lentamente entre cánticos e incensos. 

Al amanecer el día 19, día de la Epifanía, los sacerdotes se van acercando con mucha ceremonia al estanque en forma de cruz, al que dan la vuelta lentamente entre cánticos e inciensos. 







Logo rezan as oracións de bendición da auga cun hisopo e introducen a cruz de man na auga para, deseguido, asperxer as persoas asistentes, nun acto que simboliza a renovación do vínculo sacro do bautismo.

Luego rezan las oraciones de bendición del agua con un hisopo e introducen la cruz de mano en el agua para, en seguida, rociar a las personas asistentes, en un acto que simboliza la renovación del vínculo sagrado del bautismo.

De súpeto o ambiente cambia totalmente: as persoas presentes, novas e maiores empúxanse, atropélanse para chegar como sexa ao estanque co fin de enchouparse coa auga bendita. Persoas voluntarias ataviadas con chuvasqueiros, regan con mangueiras á xente. Todo o mundo quere ser impregnado coa auga bendita.

De pronto el ambiente cambia totalmente: las personas presentes, nuevas y mayores se empujan, se atropellan para llegar como sea al estanque con el fin de empaparse con el agua bendita. Personas voluntarias ataviadas con chubasqueros, riegan con mangueras a la gente. Todo el mundo quiere ser impregnado con el agua bendita






A calma volta sobre media mañá, cando comezan a desmontar a carpa para, novamente en procesións multitudinarias, retornar os tabots ás súas respectivas igrexas.

De cando en vez prodúcese algunha parada e xorden cánticos acompañados por tambores; a mocidade danza en círculo cuns paus a modo tribal. 

La calma vuelve sobre media mañana, cuando comienzan a desmontar la carpa para, nuevamente en procesiones multitudinarias, retornar los tabots a sus respectivas iglesias.

De vez en cuando se produce alguna parada y surgen cánticos acompañados por tambores; la juventud danza en círculo con unos palos a modo tribal.


O ambiente festivo resulta impresionante e inevitablemente consegue atraparte.

El ambiente festivo resulta impresionante e inevitablemente consigue atraparte.


5 comentarios:

  1. Parabéns. Seu trabalho está cada vez mais bonito e completo agora com preciosas informações. Muito obrigada por compartilhar.

    ResponderEliminar
  2. Impresionante experiencia. As túas fotos conseguen transportarme ao lugar e estar alí durante uns minutos.
    Grazas Calrús.
    Mariaderaxo

    ResponderEliminar
  3. ¡Qué impresionantes imágenes, Carlos!
    Más una muestra de tu maestría. Aprendí mucho sobre los ortodoxos y su práctica religiosa en ese rincón del mundo. Tú presentas a nosotros imágenes bien representativas de una religiosidad enraizada en un pueblo, de todo lo que el "sagrado" representa en sus vidas.
    Un nuevo trabajo con una precisión y encanto como sólo tú eres capaz de darnos.
    Muchas gracias por haberme enseñado más sobre la historia del mundo y de la humanidad.
    Felicitaciones por unas imágenes únicas y espectaculares.
    Um beso

    ResponderEliminar
  4. This is one of the greatest Blogs in our planet. Photography and Humanism together.

    ResponderEliminar
  5. É impresionante o que o home (¿e a muller?) pode facer para entreter uns seres imaxinarios. Devezo expectante o inevitable informe fotográfico sobre a Estrela da Morte.

    Saúde. E ata o infinito e máis aló!

    ResponderEliminar

COMENTARIOS